Czym zajmuje się specjalista ds. PR?

Czym zajmuje się specjalista ds. PR?

PR to skrót od angielskiego Public Relations. Specjalista PR jest odpowiedzialny za promowanie i rozwijanie korzystnego wizerunku publicznego dla swoich klientów. Odbywa się to poprzez komunikację z mediami w imieniu klienta, czy to poprzez artykuły w gazetach, magazyny i blogi, czy wywiady telewizyjne. 

Ważne jest, aby zrozumieć, że specjalista PR nie zajmuje się promocją za klienta; raczej specjalista PR pomaga klientowi opracować skuteczną strategię promocji, a następnie koordynuje wykonanie tej strategii poprzez komunikację z mediami.

Specjalista PR musi wiedzieć, jak stworzyć silny wizerunek publiczny klienta poprzez zrozumienie, jakie rodzaje historii będą wartościowe dla źródeł medialnych. On lub ona musi być w stanie stworzyć możliwości dla pozytywnych historii o kliencie poprzez pitching tych historii do mediów na bieżąco. Na przykład, jeśli firma zatrudnia więcej pracowników niż kiedykolwiek wcześniej, on lub ona może pitch tę historię do lokalnych źródeł wiadomości w celu uzyskania tej informacji tam. Specjalista PR musi również być w stanie stworzyć możliwości dla negatywnych historii o swoich klientach. Wymaga to doskonałych umiejętności negocjacyjnych, ponieważ musi przekonać potencjalne źródła, że negatywna historia jest jedną z tych, które powinny być uruchomione, a nie tylko czymś, co sprawi, że ich czytelnicy będą źli. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://talkword.pl/.